El futur de la publicitat esta en la geolocalització

Fer arribar al consumidor la publicitat en funció del lloc i del que estàs fent a traves del mòbil.

En el post anterior parlàvem de la cartelleria digital situada al comerç de proximitat que vincula molt directament la decisió de compra amb el lloc on ens trobem.
En aquest projecte Beabloo també es vincula al consumidor proporcionant-li directament al mòbil informació sobre l’establiment i continguts de proximitat a on es troba.  
 
A Infonomia avui es publica aquest post : L'edició del mes de febrer de la revista Mobile Entertainment (ME) inclou l'especial "Les 50 aplicacions més innovadores". Una d'elles és Foursquare, una xarxa social, un joc, un microblog i un servei de localització creat el març de 2009 i que utilitza el nom d'un popular joc / esport practicat als Estats Units. Foursquare, disponible a Blackberry, iPhone, Android o Palm, permet als usuaris registrats connectar-se entre si i actualitzar la seva localització. Fins aquí seria un híbrid de Twitter i Facebook. L'usuari de Foursquare realitza "check-ins" en els llocs que visita (restaurants, discoteques, aeroports, botigues, museus, hotels, etc.) Gràcies al GPS del seu mòbil. Així, marca la ubicació de l'emplaçament i comparteix recomanacions i opinions sobre el lloc en qüestió. Per exemple, si visita el bar Velòdrom de Barcelona, marca la seva localització, recomana què prendre i opina sobre el servei del restaurant. Els "check-ins" es tradueixen en punts emmarcats dins d'un joc (com més llocs visitem, més punts tindrem, a més d'altres variables que amplien la possibilitat de guanyar punts i que aquests esdevinguin més tard a medalles). El que més vegades visiti un lloc serà premiat amb el títol de "gran" (alcalde), i el seu "currículum" (llocs freqüentats, nombre de visites, comentaris, medalles, etc.) Es podrà visualitzar en el joc. Foursquare pot considerar-se un conglomerat web de Google Maps, Facebook i Twitter, a l'integrar diversos serveis en un, i ofereix grans oportunitats a nivell publicitari. Les empreses poden seguir el moviment dels usuaris i anunciar els seus productes o serveis segons on es trobin, oferint fins i tot descomptes o ofertes diverses. Seguint aquesta tendència, Google va adquirir AdMob (novembre 2009) i Apple, a Quattro Wireless (gener de 2010), totes dues, companyies de publicitat mòbil. Per als comerços o altres establiments suposa l'oportunitat d'atreure més trànsit, mentre el públic amplia la seva capacitat de descobrir nous llocs, a més de tenir més opcions per decidir què fer, prendre o visitar a cada lloc basant-se en l'experiència d'altres usuaris. Albert Pérez Novell NV Consulting

Comentaris