Ves al contingut principal

Projecte IO Press

El passat mes de juny la Comissió Europea va enviar una comunicació al Consell, al Comitè Econòmic i Social europeu i al Comitè de les Regions, titulada Internet dels objectes - Un pla d'acció per a Europa.


A les conclusions diu "..................... la IO no és encara una realitat tangible, sinó una visió prospectiva d'una sèrie de tecnologies que, combinades, podrien  els propers 5 a 15 anys modificar radicalment la manera com funcionen les nostres societats.
En adoptar un plantejament proactiu, Europa podria estar a l'avantguarda per donar forma a la manera en què funciona la IO i obtenir els consegüents beneficis en termes de creixement econòmic i benestar individual, convertint així la Internet dels objectes en una Internet dels objectes per les persones. No fer-ho així implicaria perdre una oportunitat important, el que podria relegar a Europa a la posició de veure's obligada a adoptar tecnologies en el disseny no s'haurien tingut en compte els seus valors fonamentals, com la protecció de la privacitat i de les dades personals.
En posar en marxa una sèrie d'accions i reflexions, la Comissió es proposa donar impuls a aquesta tasca, i convida al Parlament Europeu, el Consell i totes les parts interessades a que col.laborin per assolir aquests objectius ambiciosos però realitzables. " 

Som davant d'una realitat que està funcionant en diversos àmbits de la logística, amb tecnologies molt sòlides i standars consolidats.
Els mitjans de comunicació no poden quedar al marge d'aquest canvi de paradigma (com adjectiva la Comissió). Concretament els diaris poden estar a punt de tenir la clau que obre la porta a solucions per als dilemes actuals que enfronten les edicions digitals i de paper. (veure post)

Sincerament els diaris tenen clar quina foto de les dues identifica més al futur lector, o l'actual júnior????


A NVConsulting, estem desenvolupant, en aliança amb altres empreses,  el projecte IO Press que incorpora solucions orientades als Diaris, en la línia per la qual aposta la Comissió Europea.
Interessats enviar email a info@nvconsulting.es


Albert Pérez Novell NVConsulting




Entrades populars d'aquest blog

Las Monadas: El secreto del Planeta de los simios, ( ciencia ficción, politicamente incorrecta)

A mediados del 2º milenio, en el tercer Planeta de la Estrella Sol de la Vía Láctea,  se verifica la existencia de una especie dominante los simios y otra dominada el hombre.

Historia de una involución: El Planeta de los Simios (francés:La Planète des Singes) es una novela de ciencia ficción escrita por Pierre Boulle, publicada por Editorial Julliard en 1963.

En 1968 fue adaptada al cine en la película El planeta de los simios de Franklin Schaffner.


En el siglo quinto del segundo milenio, una nave espacial procedente de la Tierra, realiza un aterrizaje forzoso en un planeta desconocido. Los astronautas, al mando del coronel George Taylor (Charlton Heston) inspeccionan los alrededores y descubren que en este planeta los seres inteligentes y especie dominante son unos simios que comparten características físicas con los chimpancés (científicos), gorilas (militares) y orangutanes (religiosos y políticos) de la Tierra, pero que han desarrollado una civilización antropomorfizada y militariza…

En Catalunya todos somos Gary Cooper

¿Qué iluso pensaba que Europa iba a acompañar a Catalunya en este proceso?
Europa es un club de Estados que no solo no nos ayudará, sino que no mediará, ni facilitará la mediación. No esperemos nada hoy del parlamento europeo dominado por el grupo popular.

Debemos tener claro, que vivimos en un entramado (sistema) económico, donde los Estados asumen un control directo de la administración social, al dictado de los mercados y estos actúan según índices de las Agencias de Calificación. Creer que, en este entorno, hay espacio para que obtengamos ayuda en nuestro proceso, es leer mal la historia y el contexto. Es bueno recordar lo que nos contaba Bauman sobre el huevo de la serpiente: “la cara oculta de la sociedad en la que vivimos, se manifiesta en contadísimas ocasiones pero, cuando lo hace, deja desenmascarada la violencia y demás aspectos negativos que han sido utilizados, al mismo tiempo, a lo largo de la historia para la formación de la propia estructura social” .

No quiere decir que d…

2112, el soliloquio alucinatorio del gobierno Rajoy

El lapsus de Rajoy en su tweet al confundir 21 del 12, día previsto para las elecciones ilegitimitas convocadas por su gobierno, con el año 2112.

A primera vista, parece que Rajoy en su tweet apuesta porque el próximo presidente de la Generalitat sea:

Bromas a parte: Lo de Rajoy pertenece al genero llamado (lapsus de clave). Freud profundizó en la descripción del mecanismo de su formación en su libro llamado Psicopatología de la vida cotidiana (1901)—como una variedad de los lapsus que llamó «lapsus calami»— para significar los lapsus que ocurren cuando se mecanografía un texto y, que en algunos países también es conocido como "error de dedo" (y, con el avance de la tecnología, los que ocurren al escribir en el teclado de un ordenador, de un teléfono móvil o formas afines de comunicación.
Twitter es una fuente de síntomas si observamos los mensajes que circulan por esta, llamada, red social.
Gracias a la Serendipia  que facilita Internet, he encontrado que 2112 es el nombre del …